Door:

Tip 3: Hoe maak ik kans op een sollicitatiegesprek?

Nieuws / 1 juni 2010 /

Tips van het matchteam – Als je als kandidaat reageert op een vacature, dan kun je een motivatie geven waarom je specifiek op deze vacature reageert. Zorg dat jou motivatie aansluit bij de verwachtingen en vraag van de klant. Wanneer we een telefonische intake met je hebben gedaan gaat je reactie bovendien direct door naar de klant!






Contact met matchteam

Heb je nog niet telefonisch gesproken met een medewerker van het matchteam van Regeltante, dan zal er binnen 5 werkdagen contact met je worden gezocht. Na dit gesprek zal Regeltante je motivatie doorsturen naar de betreffende klant.

 

Goede en leuke motivatie

Enkele tips voor het schrijven van een goede en leuke motivatie:


  • Maak je reactie persoonlijk. Vertel waarom je juist bij die klant wil komen werken. Benoem wat je zo aanspreekt in de vacature. Als je op meerdere vacatures tegelijk reageert is het niet aan te raden overal dezelfde motivatie mee te sturen.
  • Let goed op spelfouten en gebruik een goede zinsopbouw. Gebruik normaal taalgebruik. Je motivatie is de eerste kennismaking tussen jou en de klant. Ongebruikelijke woorden, afkortingen en spelfouten, geven een slechte eerste indruk!
  • Pas je motivatie aan op de functie waarop je solliciteert. Stuur niet dezelfde motivatie voor oppaswerk ook aan een klant die huishoudelijk werk vraagt! 
  • Geef extra uitleg over jouw mogelijkheden. Dit kan een klant over de streep trekken om contact met je te zoeken.
  • Zet GEEN contactgegevens, zoals je telefoonnummer en e-mail adres in je motivatie!


 
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *