Door: Linda Woudstra

Ondernemen via webwinkel populair

Nieuws / 9 oktober 2007 / Linda Woudstra

Hoewel de ondernemerszin in Nederland 14% hoger is sinds de nulmeting eind 2006, deinzen veel mensen toch nog vaak terug voor het ondernemerschap vanwege de financiële risico’s. 46% Ziet als grootste belemmeringen de tijd die nodig is voor zorg en privé. Toch is ondernemen via Internet voor veel vrouwen juist de oplossing!

Ondernemen via webwinkel populair
De ondernemerszin in Nederland is 14% hoger sinds de nulmeting eind 2006, het jaar waarin tot nu toe de meeste mensen een onderneming zijn gestart. Ondanks dat steeds meer Nederlanders willen ondernemen deinzen ze toch nog vaak terug vanwege de financiële risico’s. Dit blijkt uit de eerste KvK-Ondernemerschapsbarometer. De grootste belemmeringen die Nederlanders zien wanneer zij een eigen onderneming willen starten zijn: geen garantie voor voldoende inkomen (50%), nu een goede baan in loondienst (48%) en zorg/tijd voor privé (46%). Uit de barometer blijkt ook dat van alle Nederlanders slechts 9 procent de komende vijf jaar een eigen bedrijf wil beginnen.


Financial Nanny Suzanne Goeman over dit bericht: “Je ziet dat ondernemen eindelijk populairder wordt, maar dat veel Nederlanders toch liever een comfortabele baan hebben. En dat is niet zo gek. Mensen die starten vanuit een uitkering hebben vaak een startperiode; een half jaar waarin zij met behoud van uitkering mogen beginnen. Maar voor starters zonder uitkering is er niets; er zijn geen regelingen om de lage omzet in de startperiode op te vangen. En behalve de zorgen om het inkomen kan ik me de derde factor ook goed voorstellen. Als ondernemer werk ik bijna twee keer zoveel als ik in loondienst deed. Dat combineren met zorg is een hele opgave. En toch zie je steeds meer moeders een eigen bedrijf starten. Vaak met een webwinkel, waarbij het grootste voordeel is dat je je tijd zelf kunt indelen. Waar je in een winkel altijd zelf aanwezig moet zijn, kun je met een webwinkel zelf bepalen wanneer je bestellingen afhandelt. Met de juiste marketing via Internet en goede afdichting van juridische risico’s kan een webwinkel heel succesvol zijn!”

 
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *