Help

Kom je er met onderstaande veel gestelde vragen niet uit? Dan kun je ook nog via de zoekfunctie in de rechterkolom van alle pagina’s een zoekterm invullen en alle website pagina’s en alle artikelen doorzoeken.

Of stel je vraag onderaan de pagina aan Regeltante

Waar kan ik mijn kwalificaties aanpassen?

Je kunt je algemene kwalificaties aanpassen, bij de groene tegel “mijn profiel”. Hiermee kun je je paarse icoontjes met rijbewijs e.d. aan of uit zetten.

Bij iedere functie die je kiest kunnen er nog specifieke kwalificaties aan het rijtje worden toegvoegd. Ga om die aan te passen naar de tegel “mijn advertenties” en klik op bekijk/bewerk.

Ga vervolgens in het menu naar de stap ‘kwalificaties’ en pas ze daar aan. Vergeet niet dat je op VOLGENDE moet klikken om de bewerking ook daadwerkelijk op te slaan.

 

Waar kan ik inschrijven?

Bovenaan de website vind je de groene button naar de inschrijfpagina.  De website staat open voor particuliere en zakelijke gebruikers. 

Kies voor jouw dienst of vraag de juiste rol!

Particulier: je hebt een vacature of wilt met elkaar samenwerken volgens de regeling dienstverlening aan huis. Je rekent contant met elkaar af en regelt onderling jullie afspraken.

Zakelijk: je wilt als ZZP’er, kinderdagverblijf, gastouderbureau, thuiszorgbedrijf of uitzendbureau je beschikbare personeel of kindplaatsen via deze site promoten. Of je wilt een andere dienst of product onder de aandacht brengen. Je stuurt je klant een BTW factuur voor je diensten, je werkt zowel voor particulieren, ZZP’ers en bedrijven.

Wil je meer info over de rollen? Klik hier: Hoe werkt het? 

 

Ik kan niet inloggen. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

Nadat je bent ingeschreven via het inschrijformulier, ontvang je een bevestigingsmail op het door jouw opgegeven e-mailadres.  Ga daarna als volgt te werk:

  1. Klik in de mail op de link om de juiste werking van je e-mail adres te bevestigen.
  2. Je komt vervolgens op de inlogpagina van Mijn Regeltante
  3. Geef akkoord op de leverings- en gebruiksvoorwaarden
  4. Vul je gegevens verder aan bij MIJN PROFIEL
  5. En ga aan de slag met het aanmaken van je advertenties om contact te leggen!

Als de mail niet aankomt is het verstandig in je spam mail te kijken. Is er geen mail bij je aangekomen? Neem dan contact op met info[at]regeltante.nl

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Om een nieuw wachtwoord aan te vragen kun je hier klikken: Wachtwoord aanvragen

 

Wat is de Regeling Dienstverlening aan Huis?

Als particuliere opdrachtgever en opdrachtnemer hoeft u geen factuur met BTW te maken en geen loonbelastingen en sociale premies te betalen wanneer:

  • U maximaal 3 dagen (ongeacht het aantal uren) met dezelfde persoon samenwerkt.
  • De kandidaat zelf de inkomsten opgeeft bij de aangifte van het jaarinkomen.

Gaat u meer dan 3 dagen samenwerken dan ontstaat automatisch een normale arbeidsrelatie en bent u verplicht om premies en belastingen over het loon in te houden en af te dragen. U kunt dus best 5 dagen met iemand samenwerken, maar de loonkosten zullen dan aanmerkelijk hoger worden.

Voor meer informatie over de regeling Klik hier

 

Hoe kom ik in contact met een kandidaat?

Elke hulpvrager die een advertentie online heeft gezet kan GRATIS berichten sturen naar kandidaten. Zo kun je aangeven dat je interesse hebt voor het aanbod. Je kunt hiermee de interesse van de kandidata pijlen.  Als die er is kan de kandidaat antwoorden met een CONTACTVERZOEK.  

Wil je echt contactgegevens gaan uitwisselen, dan koop je credits, waarmee je: 

  • Contactgegevens van een kandidaat kunt opvragen
  • Promotieopties kunt kopen:
    • een vermelding van jouw advertentie op de homepage van Regeltante
    • een speciale spoedmailing kunt verzenden
    • of extra hulp kunt vragen bij het zoeken naar de juiste kandidaat. (service bundel)
 

Moet ik betalen om contact te leggen?

Als je een advertentie interessant vindt kun je eerst GRATIS een bericht sturen (POR bericht) naar de hulpvrager of aanbieder. Je nodigt daarmee de ander uit om jouw advertentie ook te bekijken. Er zijn twee manieren om contactgegevens uit te wisselen:

  1. De hulpvrager kan de contactgegevens opvragen van de hulpaanbieder. Als er geen interesse is kun je met een gratis bericht bedanken voor de interesse.
  2. Omgekeerd kan de hulpaanbieder nooit de contactgegevens van de hulpvrager opvragen. De hulpaanbieder kan er echter wel zelf zijn contactgegevens opsturen aan de hulpvrager om zijn motivatie te laten blijken voor de vacature of hulpvraag.

Het opvragen of versturen van contactgegevens kost credits.

 

Wat zijn credits?

Credits gebruik je om allerlei extra services, die je als gebruiker optioneel kunt kiezen, mee te betalen. Credits kunnen gebruikt worden om contactgegevens mee op te vragen, maar ook om je advertentie meer onder de aandacht te brengen. Het leuke is dat altijd maar één van de twee partijen credits hoeft te hebben om contactgegevens uit te wisselen.

  1. De hulpvrager kan credits kopen en daarmee eenmalig contactgegevens opvragen voor €14,95 of een bundel kopen om 3x op te vragen voor €24,95
  2. De hulpaanbieder die graag snel aan het werk wil, kan credits kopen en zijn/haar contactgegevens eenmalig opsturen voor €4,50 en daarmee een persoonlijke motivatie sturen aan de hulpvrager. Om vaker te reageren op advertenties kunnen kandidaten ook bundels kopen. 

Er bestaat dus altijd de kans dat je niets hoeft te betalen en GRATIS gebruik maakt van de site.

De credits koop je in bundels die, naar mate je er meer van koopt, goedkoper worden. Credits die je koopt blijven een jaar geldig en zijn te gebruiken bij alle advertenties die je op eenzelfde account online plaatst. Credits zijn niet opnieuw inwisselbaar voor geld.

 

 

Zijn er naast credits nog andere kosten?

Regeltante berekent alleen kosten voor het uitwisselen van contactgegevens. En je kunt optioneel extra services inschakelen, om je advertentie te promoten of je te helpen met zoeken.

Wij berekenen over de gewerkte uren nergens extra kosten, commissies of wat dan ook aan de hulpvrager noch de aanbieder.

 

Wat is een servicebundel?

Wanneer je hulp wenst bij het zoeken naar een geschikte kandidaat, bieden wij de mogelijkheid om onze service in te schakelen bij het zoeken naar de juiste kandidaat. Wat kun je verwachten?

  1. Wij bellen je en overleggen samen met je wat de beste aanpak is om de opdracht in te vullen
  2. Wij stellen voor jou de juiste advertentietekst op en geven advies over het uurtarief en overige voorwaarden.
  3. Wij ondernemen diverse acties om alle beschikbare kandidaten op de hoogte te stellen van jouw advertentie
  4. Wij selecteren de 3 best passende kandidaten voor jou en zetten ze voor je klaar om te bellen. 
  5. Je kunt 5x contact leggen met voorgestelde kandidaten.
  6. De opdracht loopt maximaal 30 dagen; maar in de meeste gevallen hebben we de opdracht al binnen twee weken ingevuld.

tegel 6 Contact leggen (credits) Bestel de servicebundel in MIJN REGELTANTE bij de blauwe tegel waar je ook de creditbundels koopt.

 

Plaats jouw hulpvraag! »
Wil je hulp aanbieden? Klik hier!

 

Hoe maak ik een advertentie aan?

Hoe zet je een advertentie online?

Per functie zet kun je een advertentie online zetten. Dit doe je door in te loggen op Mijn Regeltante en vervolgens op mijn advertenties te klikken.

Stap 1: Functie kiezen en vragenlijst invullen

Je kunt nu beginnen met het online zetten van je advertenties. Klik op ‘Mijn advertenties’. Maak voor elke functie waarop je gevonden wil worden een unieke advertentie aan. Vul de vragenlijst daarom steeds weer opnieuw in. Let op de vraag over het uurtarief, je kunt dit per functie verschillend opgeven.

Stap 2: Je beschikbaarheid aangeven

Hulpaanbieders vullen bij de blauwe tegel  “Weekschema’ hun beschikbaarheid in.
Hulpvragers vullen het weekschema in per advertentie die online wordt geplaatst.

 

Stap 3: Reacties ontvangen

Er kunnen nu andere gebruikers op jouw advertentie gaan reageren met GRATIS berichten!

Stap 4: Zelf zoeken

Je kunt ook zelf op zoek gaan bij “Zoek en vind”  en GRATIS berichten sturen aan andere adverteerders.

Stap 5: Contact leggen

Heb je een goede match gevonden? Als hulpvrager kun je contactgegevens opvragen van de hulpaanbieder. Hulpaanbieders kunnen geen gegevens opvragen van de hulpvragers, maar wel zelf hun contactgegevens opsturen. Hiervoor betaal je met credits die je per bundel kunt bestellen.

 

Hoe zet ik mijn advertentie offline?

Er kunnen bij de match van vraag en aanbod, twee dingen mis gaan:

  1. de advertentie van de hulpvrager waar je op reageert is niet meer vacant
  2. de kandidaat die je hebt geselecteerd is niet meer beschikbaar

Er is een simpele manier om dat soort teleurstelling te voorkomen:

  • Door als kandidaat tijdig je weekschema en beschikbaarheid bij te werken
  • of door je advertentie(s) offline te halen

Je kunt zelf je advertentie(s) offline halen bij het advertentieoverzicht. Klik bij de advertentie de groene stip aan, deze wordt nu rood. klikt. Daarmee wordt aangegeven dat je advertentie offline is.

 

Ik wil contact leggen zonder advertentie. Kan dat?

Nee, dat kan helaas niet.

Het aanmaken van een advertentie is zeer eenvoudig en is één van de belangrijkste stappen in het matchingsproces. Het geeft de kandidaat essentiele informatie over wat de baan inhoudt. Als de kandidaat onvoldoende match ziet kan hij/zij zich op tijd terug trekken en daarmee voorkomen dat de hulpvrager misgrijpt of valse hoop krijgt.

Wanneer een advertentie als favoriet wordt gemarkeerd dan ontvangt de andere partij automatisch ook de  anonieme advertentie van de vrager. Ze zijn dan vooraf goed geïnformeerd wat de vraag precies is en kunnen daarop snel reageren met een tegenbericht of hun beschikbaarheid aanpassen. Deze service wordt door werkzoekenden zeer gewaardeerd en  verhoogt voor de hulpvragers de slaagkans aanzienlijk.

 

Ik heb met spoed iemand nodig. Kunnen jullie iets voor mij betekenen?

Wanneer je met spoed een oplossing zoekt, kun je via een spoed mailing snel te weten komen wie er beschikbaar zijn en passen op jouw vraag.

We kunnen zo snel inventariseren wat op dit moment de mogelijkheden zijn in onze database. Hiervoor moet je:

  1. eerst een account aanmaken en je inschrijven
  2. wanneer je ingelogd bent op Mijn Regeltante een advertentie aanmaken
  3. waarna je bij de blauwe tegel een spoedbundel kunt bestellen.

Wij bekjken dan samen met jou je advertentie en geven je zo nodig advies om deze bij te stellen om de slagingskans te vergroten. Vervolgesn sturen we dan jouw adertentie naar alle relevante kandidaten in een groot postcode gebied. Deze mailings worden heel goed bekeken en daar volgt meestal voldoende respons op waar je een goede keuze uit kunt maken.

Team Regeltante

 

Zijn mijn contactgegevens zichtbaar?

Alle advertenties van zowel hulpvragers als aanbieders staan in principe anoniem op de site. Alleen als de gebruiker zelf ervoor kiest om zijn contactgegevens tegen betaling in de advertentie te publiceren kunnen bezoekers rechtstreeks via de publieke site reageren.  Dit is bijvoorbeeld mogelijk voor bedrijven die via onze site willen adverteren.

Alle andere gebruikers van de site kunnen alleen reageren na inschrijvingen. Zij kunnen onderling gratis standaard berichten uitwisselen en als persoonlijk contact wenselijk is met elkaar (tegen betaling) contactgegevens uitwisselen.

 

Hoe moet ik het weekschema invullen?

Je kunt de dagdelen in het weekschema invullen met de kleuren groen en oranje. Groen betekent dat je als klant of kandidaat graag die dagen 100% gematched wil worden. Oranje betekent dat je in overleg beschikbaar bent. Dit zijn bijvoorbeeld de dagen dat je als klant of kandidaat nog bereidt bent om te schuiven of als kandidaat extra uren zou willen werken. Werk je weekschema bij als er iets in je situatie veranderd zodat er geen teleurstelling ontstaat als je gegevens worden opgevraagd.

 

Waar moet ik aan voldoen als gastouder?

Eisen die op dit moment aan een gastouder worden gesteld:

  • Een Diploma mbo-2 Helpende (Zorg en) Welzijn, of een daaraan gelijkgesteld diploma, of een certificaat goed gastouderschap.
  • Een EHBO-certificaat gericht op kinderen (door de minister aangewezen)
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
  • Kopie van je identiteitsbewijs
  • Je spreekt Nederlands
  • Je bent 18 jaar of ouder en woont niet op hetzelfde adres als de ouders van de kinderen die je opvangt.
  • Je eigen kinderen staan niet onder toezicht
  • Je bent telefonisch bereikbaar tijdens de opvang
  • Je kent de inhoud van het pedagogisch beleidsplan van het Gastouderbureau en handelt hiernaar
  • Je kent het risico-inventarisatie veiligheid en gezondheid en het protocol kindermishandeling en handelt ernaar.

De betaling van de ouders ontvang je via het Gastouderbureau dat je samen met de ouders kiest. Je inkomen moet je zelf opgeven bij de belastingdienst.

 

Wanneer kan ik reacties verwachten?

Alle nieuwe advertenties staan direct online! Wij screenen alle advertenties op de dag dat ze online gaan en kijken dan altijd wel of ze aan onze gebruiks- en leveringsvoorwaarden voldoen.

Iedereen kan aan elkaar gratis een POR bericht sturen om jouw advertentie onder de aandacht te brengen bij andere gebruikers.

Wanneer je na 2-3 dagen niets verneemt kun je er vanuit gaan dat er geen belangstelling is voor je hulpvraag of aanbod.

Tips voor kandidaten: 

  1. Zorg dat je advertentie actueel is, loop eventueel de vragenlijst per functie nog eens na.
  2. Werk je weekschema altijd meteen bij als er dagen uitvallen en sla de pagina op!
  3. En blijf reageren, niet geschoten is altijd mis.

Heel veel succes!

 

Wat betekent het voor mij als ouders mij vanuit een PGB willen betalen?

Wanneer je bij een gezin op basis van een PGB gaat werken, dan teken je een zorgovereenkomst. Dit houdt in dat je gewerkte uren worden bijgehouden en geadministreerd. De ouders dienen jouw salaris ook op te geven bij de belastingdienst om in aanmerking te komen voor de subsidie.

De voordelen die er voor jou zijn is dat je doorbetaald krijgt bij vakantie en ziekte.

 

Wat doet Regeltante wanneer er iets mis gaat (bijvoorbeeld diefstal)? Hebben jullie hiervoor een protocol?

Regeltante bekijkt elke klacht over een kandidaat met zorg. Klachten over kandidaten worden geregistreerd, wanneer het ernstige klachten betreft wordt het profiel van de kandidaat van de kaart afgehaald. Wij zullen nav een klacht de kandidaat benaderen en hoor-weder-hoor toepassen. Wij brengen beide partijen daarvan op de hoogte en zullen bemiddelen daar waar mogelijk. Bijvoorbeeld het niet terug geven van een sleutel.

Indien er sprake zou zijn van betrokkenheid van de opdrachtnemer bij diefstal of het vermoeden daartoe zeer groot is, adviseren wij eerst de kandidaat hierop aan te spreken op een rustige manier en uw vermoedens te uiten en te verifieren. Heeft dit geen effect dan kunt u Regeltante inschakelen voor bemiddeling of aangifte doen bij de politie.

 

Wat is een VOG (bewijs van goed gedrag)? Waar kan ik de VOG aanvragen?

Wat is een VOG? Iedere gastouder moet in het bezit zijn van een VOG voor gastouderopvang. Een VOG staat ook wel bekend als bewijs van goed gedrag. Als gastouders kinderen bij hen thuis opvangen, dan moeten alle gezinsleden van 18 jaar en ouder ook in het bezit zijn van een VOG. De VOG wordt verstrekt als uit onderzoek blijkt dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door het ministerie van Justitie. Zo wordt mede de kwaliteit van de opvang gewaarborgd.

Waar kan ik een VOG aanvragen? De formulieren kunnen worden gedownload, geprint en vervolgens worden ingevuld en ondertekend. Daarna moet het worden ingeleverd bij de gemeente waar de aanvrager staat ingeschreven. De persoon die de VOG aanvraagt, moet het formulier persoonlijk bij de gemeente inleveren en een legitimatiebewijs kunnen tonen. Een VOG kost € 30,05.
Het aanvragen van een VOG kan 4 tot 6 weken duren, dit is per gemeente verschillend

 

Wat is het verschil tussen een Gastouder en een oppas aan huis?

Een gastouder is een gediplomeerde oppas die voldoet aan alle wettelijke eisen zoals die gesteld zijn door de regering. Het gezin waar je als erkend gastouder gaat werken, komt daardoor in aanmerking voor oppassubsidie.

Een oppas aan huis,werkt op particuliere basis bij een gezin. Het gezin ontvangt hierbij geen oppassubsidie. Het is als particuliere oppas ook niet verplicht om te voldoen aan alle wettelijk gestelde eisen vanuit de regering.

Beide oppassen moeten hun inkomsten zelf opgeven bij de belastingdienst

 

Wat kost een bedrijfsadvertentie?

Wij nodigen bedrijven van harte uit om een bedrijfsadvertentie te plaatsen op onze zoekkaart. Dit kan een personeelsadvertentie zijn, omdat u een administratieve kracht zoekt of winkelpersoneel nodig heeft. Maar ook is het mogelijk om personeel dat u juist beschikbaar heeft zoals gastouders, thuiszorgmedewerkers en zelfs kindplaatsen aan te bieden aan de bezoekers van deze site. En tenslotte is het ook mogelijk om een evenement of aanbieding onder de aandacht te brengen!

Voor uw advertentie online gaat koopt u een bundel met credits. Iedere bezoeker die op uw advertentie klikt kost een credit. Als uw credits op zijn, koopt u een nieuwe bundel om weer online te zijn.

Klik voor meer informatie over prijzen hier

 

 

Zijn er inschrijfkosten?

Er zijn geen inschrijfkosten. Inschrijven bij Regeltante is voor particulieren en ZZPers GRATIS!
Na inschrijven ontvang je een mail met een bevestigingslink. Na het activeren van je account en het invullen van je profiel, kun je per zoekfunctie GRATIS advertenties online gaan plaatsen. Vervolgens kun je GRATIS berichten sturen of ontvangen op je advertentie. En je kunt gratis de CV’s of aanbiedingen van andere gebruikers bekijken. Je koopt credits wanneer je met iemand contact wilt leggen.

Zie ook wat zijn credits?

Bedrijven die een aanbieding of personeelsadvertentie willen plaatsen op de site, moeten een bundel kopen om de advertentie ook te mogen publiceren. Gebruikers kunnen altijd gratis op de advertenties van bedrijven reageren.

 

 

Een vraag stellen?

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Uw vraag